.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئيس سيا هم قرباني گوگل و جي‌ميل شد

کیهان در ستون ویژه های خود نوشت:

واشنگتن پست: هيچ نشانه اي از تسليم ايران ديده نمي شود

ايران هيچ نرمشي در برابر فشارها نشان نداده است. در عوض اطلاعات موجود حاكي از ادامه پيشرفت هاي ايران در زمينه فعاليت هاي هسته اي است.

روزنامه آمريكايي واشنگتن پست با انتشار اين مطلب گزارش داد: ايران هيچ نشانه اي مبني بر پذيرش فشارهاي غرب از خود نشان نداده است.

در عوض تحليلگران اطلاعاتي نشانه هايي از ادامه پيشروي در تأسيسات غني سازي اورانيوم مي بينند و هيچ نرمشي از جانب رهبري ايران، آيت الله خامنه اي، كه حرف نهايي را در مورد مسئله هسته اي مي زند، ديده نمي شود.

اين روزنامه افزود: يك نماينده اروپايي به شرط فاش نشدن نامش مي گويد «به نظر نمي رسد ايراني ها خواستار سازش باشند. مقداري تكان خورده اند كه آن هم به خاطر فشار تحريم هاست. اما هيچ اطلاعاتي مبني بر تغيير آن ها به دست ما نرسيده است.»

اين گزارش تصريح كرد، انتظار مي رود در گزارش جديد آژانس بين المللي انرژي هسته اي، كه قرار است اين هفته منتشر شود، خبرهايي از استقرار سانتريفيوژهاي جديد در تأسيسات زيرزميني فردو عنوان شود.

به گزارش رويتر تعداد سانتريفيوژها در فردو 30 درصد افزايش يافته اما راه اندازي نشده است.
گفتني است برخلاف مواضع سؤال برانگيز برخي محافل آلوده به جريان فتنه كه مدعي تمايل آمريكا به مذاكره شده اند، باراك اوباما به تازگي امكان مذاكرات قريب الوقوع را رد كرد.

اردوغان: اسرائيل به خاطر رفتارش دوستان نزديك خود را از دست داده است

نخست وزير تركيه گفت اسرائيل روز به روز ضعيف تر مي شود و به خاطر رفتارهايش، دوستان نزديكي مثل تركيه را از دست داده است.

رجب طيب اردوغان در جريان سفر به قاهره و در مصاحبه با فهمي هويدي روزنامه نگار مصري درباره جنگ غزه گفت: ما اتفاقات غزه را به طور دقيق تحت نظر داريم. اسرائيل بر انجام رفتارهاي تروريستي پافشاري مي كند و اعتنايي به جامعه بين المللي و قواعد آن نمي كند.

آنها هرگونه راه حل عادلانه و مسالمت آميز را رد مي كنند به همين دليل تنها چيزي كه براي ما مانده، ارتباط ها و مشورت هاي بيهوده اي است كه هر روز در جريان است. وزير خارجه اخبار را مي گيرد و تحليل مي كند.

من هم با دبيركل هاي سازمان ملل و ناتو و اتحاديه عرب در ارتباط مداوم هستم. با سران عرب از جمله محمد مرسي در تماس هستم و تلاش كرده ام با اوباما نيز تماس بگيرم.

وي در اين مصاحبه كه از سوي روزنامه السفير چاپ شده مي گويد: «ما قبلا در اعتراض به سياست هاي دشمنانه اسرائيل در ماجراي كشتي مرمره، روابط خودمان را قطع كرده و هنوز هم تجديدنظر نكرده ايم. اسرائيل، هر روز ضعيف تر مي شود.

تل آويو به دليل ادامه رفتارهاي خصمانه دوستان نزديكش مثل تركيه را از دست داده است. تاييد جامعه جهاني نيز نسبت به اسرائيل كاهش يافته و اين در حالي است كه همچنان به سياست هاي وحشيانه اش عليه ملت فلسطين ادامه مي دهد و اين حقيقت را درك نمي كند كه آمريكا نمي تواند تا ابد از آنها حمايت كند. بهانه هاي مضحكش نمي تواند همچنان عامل تحركات تروريستي اش باشد و بي محابا هر كار مي خواهد انجام دهد.»

اردوغان درباره روابط با دنياي عرب و اصطلاحي كه براي نوعثمانيسم در توصيف تركيه استفاده مي كنند نيز مي گويد: دوست ندارم كه اصطلاح عثماني گري جديد را به كار ببرند. اين اصطلاح مربوط به دوره اي است كه به تاريخ پيوسته و ديگر نبايد از آن استفاده كرد تا به روابط حسنه ما با برادران عربمان ضربه بزند.

ما با برادران عربمان از نگاه برادرانه تعامل مي كنيم نه از نگاه شقاوت و نگاه بالادست به پايين دست، و استفاده از چنين اصطلاحاتي تحت هيچ معيار منطقي ممكن نيست.
به گزارش السفير دختر 29 ساله اردوغان در آمريكا علوم سياسي خوانده و در انگليس نيز در رشته اقتصاد تحصيل كرده و به پدرش مشورت مي دهد.

دهن كجي حاكميت سوريه به اولتيماتوم 450 روز پيش اوباما

452 روز پس از آن كه باراك اوباما گفت بشار اسد بايد كنار برود، حاكميت سوريه قدرتمند سر جاي خود باقي است.
نشريه آمريكايي فارين پاليسي در گزارشي به دلايل ثبات سياسي سوريه پرداخت و نوشت: رئيس جمهور آمريكا 18 اوت 2011 در بيانيه اي كتبي اعلام كرد «اكنون وقت آن رسيده كه بشار اسد كنار برود» اما 452 روز پس از آن موضع گيري صريح، بشار اسد همچنان در قدرت است.

شورشيان مسلح حتي نتوانسته اند كنترل يك شهر را به دست بگيرند و هيچ نشانه اي از سقوط حاكميت سوريه ديده نمي شود. اين مسئله دلايل مختلفي دارد. نخست اينكه حاكميت با وجود ترور ماه ژوئيه و كشته شدن 4 عضو مهم دولت از جمله آصف شوكت و داود راحجه وزير دفاع، دچار شكاف نشد و اسد و مشاورانش بلافاصله اين ضربه را با جايگزيني برخي چهره ها جبران كردند.

اين مجله آمريكايي اضافه كرد: كساني چون رياض حجاب و مناف طلاس كه جدا شدند تهديدي براي حاكميت ايجاد نكردند. آنها از افراد حاشيه اي بودند و چنان كه اسد گفت اين جدا شدن ها نوعي پالايش دروني حاكميت از كساني بود كه سست پيمان بودند.

فارين پاليسي مداخله نظامي خارجي را به خاطر پر هزينه بودن آن بسيار بعيد توصيف كرد و با اشاره به حمايت كشورهايي نظير ايران و روسيه از سوريه نوشت: سوريه 300 هزار نيروي آماده و 314 هزار نيروي ذخيره دارد و در خوش بينانه ترين نگاه تنها 5 درصد اين عده جدا شده باشند كه اغلب آنها هم به ارتش آزاد (جريان معارض) نپيوسته و به خانه خود رفته اند.

 از سوي ديگر رزمندگان علوي به مدد آموزش حزب الله، در حال تبديل به گروه جنگنده پر مهارت هستند. سربازان غيرعلوي هم به حاكميت وفاداري نيرومندي نشان مي دهند. از سوي ديگر رفتار گروه هاي مسلح معارض و شورشي از نگاه افراد جدا شده نااميد كننده است. آنها سربازان غيرمسلح را اعدام كردند و ويدئوي آن منتشر شد.

اين نشريه آشفتگي و اختلاف در ميان مخالفان با وجود نشست هايي نظير نشست اخير قطر را علت ديگر قدرت حكومت سوريه توصيف كرد و تصريح نمود كه رقابت ها بين گروه هاي معارض ادامه دارد.
 
شما كه جاي خود داريد؛ رئيس سيا هم قرباني گوگل و جي ميل شد

«جي ميل و گوگل در قبضه دولت آمريكاست و حريم خصوصي در اين حوزه هرگز وجود ندارد.»
سايت آمريكايي پوليتكو با انتشار اين تحليل، به ماجراي رسوايي ژنرال پترائوس رئيس مستعفي سازمان سيا پرداخت و نوشت: بايد از تجربه ژنرال پترائوس درس آموخت. زير نظر گرفتن فعاليت هاي اينترنتي وي به ويژه حساب جي ميل وي توسط اف بي آي و البته بي مبالاتي دو طرف رابطه، اين رسوايي را رقم زد.

به گزارش راديو فردا، اين سايت آمريكايي با اشاره به رصد حساب كاربري در سايت جي ميل مي نويسد: شما اينجا ناشناس نيستيد. پترائوس و پائول برادول زني كه با وي در تماس بود، براي تماس با يكديگر از نام مستعار استفاده مي كردند. اكنون مي دانيم كه چنين روشي هويت اين دو را مخفي نگاه نداشت و ماموران اف بي آي توانستند با زير نظر گرفتن پيام هاي رد و بدل شده ميان حساب هاي كاربري بين دو طرف اطلاعات مورد نياز خود را به دست آورند.

كريس سوقوئيان، متخصص ارشد فناوري اتحاديه آزادي هاي مدني آمريكا (اي سي ال يو) مي گويد «براساس قانون آمريكا اينكه شما با چه كسي ارتباط داريد و كجا اين ارتباط را برقرار مي كنيد، از كمترين حفاظت قانوني برخوردار است.»

پوليتكو در ادامه گزارش خود به جاسوسي گوگل در خدمت دولت آمريكا اشاره مي كند و مي نويسد: درخواست دولت ها براي دستيابي به اطلاعات كاربران افزايش يافته و گوگل و ديگران هم به ساز آنها مي رقصند؛ سه شنبه هفته گذشته، 23 آبان، گوگل اعلام كرد كه تنها در ايالات متحده آمريكا براساس راي دادگاه هاي مربوطه و نيروهاي امنيتي، حدود 8000 درخواست براي اطلاعات كاربران در نيمه اول سال 2012 دريافت كرده است.

در شش ماهه قبل از اين دوره تعداد 6321 درخواست از اين دست ثبت شده بود. مقامات دولتي اطلاعات مربوط به 281/16 كاربر را درخواست كرده بودند و گوگل نيز 90 درصد چنين خواسته هايي را اجابت كرده است.

اين گزارش مي افزايد: شما در دنياي سايبر به سر نمي بريد. واقعيت اين است كه مرز بين بيرون و درون دنياي سايبري به شدت كمرنگ شده است. مكان فيزيكي شخص را مي توان به سادگي از روي ايميل ارسالي وي رديابي كرد.

هر ايميل حاوي داده هاي اطلاعاتي از قبيل نشاني آي پي رايانه هايي كه ايميل را ارسال كرده اند نيز هست و بعضي مواقع، اين اطلاعات در ايميل ارسال شده آشكار است. كارشناسان مي گويند كه خدمات ايميل ياهو و برخي ديگر، اطلاعات اينچنيني را نشان مي دهند در حالي كه ايميل هاي فرستاده شده توسط خدمات جي ميل اطلاعات ياد شده را مخفي نگاه مي دارند.

اما حتي در صورت مخفي ماندن داده ها، تنها يك حكم دادگاه لازم است تا شركت ارائه دهنده ايميل داده هاي مخفي را نيز در اختيار دارندگان حكم قرار دهد.

پوليتكو خاطرنشان كرد: چت هاي ضبط نشده و «آف-ركورد» هم ذخيره مي شوند. «هنگام استفاده از سرويس پيام فوري در گوگل تاك يا جي ميل، بسياري از كاربران ترجيح مي دهند كه گزينه «آف-ركورد» را انتخاب كنند كه به اين معناست كه هيچ قسمتي از گفت وگو در حساب هاي كاربري فرستنده و دريافت كننده پيام ضبط نمي شود.
 
كلينتون: پرتگاه مالي واقعيت دارد اما كشورها به ما اعتماد كنند!

وزير خارجه آمريكا تأييد كرد اين كشور بر لبه پرتگاه اقتصادي ايستاده است. كلينتون مي گويد بهبود وضعيت اقتصادي اولويت آمريكاست.

وي در مسير سفر به كامبوج با اذعان به تأثير منفي دو جنگ افغانستان و عراق در تضعيف اقتصاد آمريكا گفت: آمريكا در حال شكل دادن به سياست خارجي خود است به گونه اي كه بتواند قدرت اقتصادي خود را حفظ كند. اكنون يك دهه پس از جنگ افغانستان و عراق، نخستين و اساسي ترين وظيفه، به روزرساني و اولويت بعدي جديد در سياست خارجي با توجه به تغييرات جهاني است. قدرت جهاني ما به قدرت اقتصادي مان بستگي خواهد داشت.

وي گفت: واشنگتن براي برقراري تعادل جديد در اقتصاد جهان به گونه اي كه آمريكا صادرات بيشتر و آسيا واردات بيشتري داشته باشد، از بحران مالي جلوگيري شود و طبقه مياني جامعه آمريكا احياء شود، تلاش خواهد كرد.

وزير خارجه آمريكا گفت: واكنش به تهديدها به طور قطع همچنان در كانون سياست خارجي آمريكا قرار خواهد داشت، با اين حال سياست خارجي آمريكا اين مسئله نخواهد بود. آمريكا بايد از فرصت ها استفاده كند و قدرت خود را در سال هاي آتي تقويت كند. قدرت هاي غيرنظامي نه به خاطر اندازه توان ارتش شان بلكه به خاطر رشد توليد ناخالص داخلي، قدرت شان بيشتر شده است.

كلينتون اذعان كرد: نگراني كشورهاي آسيايي درباره جلوگيري از پرتگاه مالي كه اقتصاد آمريكا با آن روبروست موجب شده باراك اوباما در روزهاي پس از پيروزي دوباره در انتخابات در كنگره اين كشور در برابر رقباي جمهوري خواه خود قرار گيرد و اين نگراني ايجاد شده است كه در صورتي كه دولت و كنگره نتوانند در اين باره به توافق دست يابند، اقتصاد آمريكا بار ديگر دچار ركود اقتصادي خواهد شد.

وي افزود: بايد بگويم نبايد در اعتماد به آمريكا هيچ ترديدي ايجاد شود. امروز با تدارك آمريكا براي ورود به دور جديد مذاكرات بودجه، شاهد نگرانيها درباره پيامدهاي تصميم هاي اقتصادي آمريكا بر اقتصاد جهاني هستيم. به رغم همه اختلاف نظرهايي كه ميان احزاب سياسي در آمريكا وجود دارد، اين دو حزب در تعهد خود براي حفظ رهبري آمريكا و تقويت امنيت ملي اين كشور متعهد هستند.

در همين حال صداي آمريكا گزارش داد: اوباما پيش از عزيمت به كشورهاي جنوب شرق آسيا با سران كنگره درباره «پرتگاه مالي» مهم موجود و حل آن تا پيش از پايان سال به مذاكره نشستند. اوباما در اين مذاكرات گفت او و نماينده كنگره ناچارند به مصالحه هاي سخت تن بدهند.

اوباما مي گويد «چالش ما اين است كه نشان دهيم قادر به همكاري هستيم و آنچه بر آن تمركز داريم، عمل است و نه سياست بازي در واشنگتن». كاخ و كنگره هيچكدام نمي خواهند كاهش هزينه ها يا افزايش ماليات ها عملي شود، اما كوشش هاي آنها براي رسيدن به مصالحه تاكنون به جايي نرسيده است.

صداي آمريكا مي افزايد: اقتصاددانان مي گويند كاهش هزينه ها با افزايش ماليات ها مي تواند اقتصاد شكننده آمريكا را به ركود باز گرداند و بيكاري را افزايش دهد.
از سوي ديگر رئيس سابق بانك مركزي آمريكا هشدار داد آمريكا در موقعيت بسيار سخت مالي قرار گرفته است.

آلن گرين اسپن به سي ان ان گفت: «ما به يك ديوار سنگي برخورد كرده ايم كه در آن ميزان پس اندازها و آهنگ رشد كاهش يافته است. همچنين منابع مورد نياز براي تأمين بودجه مزاياي بيكاري را در اختيار نداريم. اين اوضاع غيرقابل تداوم است. اگر كسري بودجه را فوراً برطرف نكنيم، به طور جدي و واقعي به دردسر مي افتيم. افزايش ماليات ها بسيار بيشتر از كاهش بودجه به مردم آسيب وارد مي كند.»
آمريكا داراي بدهي 16هزار ميليارد دلاري است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.063 seconds.